niedziela, 21 września 2014

Miasto 44 - film o...

"Miasto 44" to najnowszy film reżysera Jana Komasy (twórcy m.in. "Sali samobójców"). Na ekrany kin trafił 19 września, ale było o nim głośno jeszcze długo przed premierą. W mediach wspominano o dużym budżecie, który pochłonął, wspaniałych efektach i ciężkiej pracy przy jego realizacji. Idąc do kina miałam ogromną nadzieję, że film będzie naprawdę dobry, ale byłam także pełna obaw, że okaże się jedynie rozsławionym gniotem. Jakie są moje wrażenia po jego obejrzeniu? 

Plakat filmowy pobrany ze strony miasto44.pl
Przyznam szczerze, że po wyjściu z kina miałam niesamowicie mieszane odczucia. Film bardzo mi się podobał, jednak niektóre sceny psuły cały efekt. Były nierealne i przerysowane, żeby już nie powiedzieć głupie... Mimo, że rozumiem "co autor miał na myśli" to i tak uważam, że reżyser przesadził i mógł sobie darować niektóre ujęcia. Możliwe, że taki "dziwny styl" jest w pewnym rodzaju znakiem rozpoznawczym Komasy. W "Sali samobójców" bowiem także mieliśmy do czynienia ze scenami, które mogłyby być inaczej nakręcone.
     Pomijając te kilka momentów to chylę czoła za wykonaną pracę. Efekty naprawdę potrafią powalić na kolana. Z pewnością wymagało to wielu, wielu godzin ciężkiej pracy. Pokazany ogrom zniszczeń i przebieg walk robią wrażenie. Należy jednak pamiętać, że "Miasto 44" jest filmem o miłości! Powstanie tworzy jedynie tło, które pokazuje jak ciężko było przeżywać pierwsze zauroczenie w tamtych czasach.

Twórcy filmu mówią:
„Miasto 44” nie jest filmem historycznym, ani dokumentem o przebiegu Powstania. Mimo że rozgrywa się w walczącym Mieście, opowiada historię ludzi, a nie oddziałów czy barykad. „Miasto 44” nie ma być argumentem w powstańczej dyskusji. Film ma przekazywać emocje, a nie ważyć racje czy odsłaniać kulisy decyzji sprzed 70 lat. To zostawiamy historykom. Nie szukamy spiżowych bohaterów. „Miasto 44” nie jest filmem o polityce. Jest filmem o miłości, młodości i walce."

Osobiście skupiałam się na wątkach poświęconych walce. Uważam, że te zdecydowanie bardziej działają na naszą psychikę Film wspaniale pokazuje całą gamę odczuć i emocji jakie kierują bohaterami. Widzimy ich strach, upór, poświęcenie, odwagę, wiarę w zwycięstwo, ale także towarzyszymy im w chwilach zwątpienia. Podobało mi się również to, że reżyser pokazał ich codzienne życie - przed i w trakcie trwania Powstania.
Dobór aktorów, którzy nie byli do tej pory tak rozpoznawani, pozwala widzowi identyfikować się z bohaterami. Wywiera to na nas jeszcze większy wpływ.
         Film "Miasto 44" polecam każdemu. Uważam, że warto go zobaczyć chociażby ze względu na ukazany obraz Powstania. Gwarantuję, że wasze uczucia zostaną poruszone tak jak i moje. Jestem także pewna, że film ten jeszcze przez długi czas zostanie w mojej pamięci...
I nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do kin. A w międzyczasie zapraszam do odwiedzenia strony poświęconej "Miastu 44" http://miasto44.pl znajdziecie tam wiele materiałów i informacji nie tylko na temat filmu, ale i samego Powstania. 

34 komentarze:

  1. Mam zamiar wybrać się na ten film, wydaje się ciekawy.
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    http://loliwiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam go jeszcze, ale mam zamiar się wybrać :) Teraz już wiem, że na prawdę warto, mimo głupich scen :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm, jakos nie zacheca mnie opis filmu :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie się wybiorę, miejmy nadzieję, że będzie lepsze niż Bitwa Warszawska ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem "Miasto 44" jest lepszy :)

      Usuń
  5. Nie oglądałam go jeszcze ale nie wiem czy wybiorę się do kina.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Miasto 44" wczoraj oglądała moja siostra w kinie
    i powiem szczerze, że po jej opowieści to raczej
    bym się nie wybrała na ten film...

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam taki okres że nie sięgam po polskie filmy...

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie kusi aby na ten film iść do kina, chociaż staram się unikać polskich filmów ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zobaczylabym ale nie spodziewam sie cudu

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za odwiedziny i komentarz, zapraszam częściej ;) trochę "boję się" takich historycznych filmów, za bardzo je przeżywam... bardzo miło tu u Ciebie, świetny nagłówek ;)

    http://zakochanawpasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio widziałam w telewizji reklamę tego filmu i zastanawiałam się czy na niego pójść ; ) Rozwiałaś moje wątpliwości. Chętnie zobaczę co ten reżyser znowu wymyślił, bo przyznaję: 'Sala Samobójców' mnie zachwyciła.
    K&E

    OdpowiedzUsuń
  12. Zastanawiam się właśnie czy się nie wybrać do kina na ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie filmy i na ten też się wybieram!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie chcę się wybrać na ten film i szukałam jakichkolwiek opinii na jego temat i myślę że spodoba mi się ten film :)
    Pozdrawiam :)

    http://kamii-foto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię filmy tego typu, na pewno go zobaczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem kinomaniakiem, uwielbiam filmy. Ale tylko w zaciszu domowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. z chęcią się na niego wybiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zamierzam się wybrać na ten film :). Już sam trailer mnie zachęcił :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja również bardzo bym chciała się wybrać ;) tylko czas , ostatnio mam tyle pracy że po pracy to marzę o spaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeden z niewielu polskich filmów, które mam ochotę obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Idę na ten film w piątek z moją klasą. Ciekawe jakie będę miała zdanie . :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mam zamiar się na niego wybrać, mam nadzieje że mi sie spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Koniecznie muszę zobaczyć ten film :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakoś ostatnio nie mam czasu na kino, a szkoda, bo film ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. No właśnie myślę czy by nie obejrzeć.... ale nie lubię takich nagonek na cokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
  26. Widziałam w telewizji urywki filmu i z wielką chęcią bym się wybrała na niego do kina ,gdybym tylko miała taką możliwość

    OdpowiedzUsuń
  27. wybieram sie do kina :) Kocham wgl piosenkę promującą ten film :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Razem z mamą bardzo chcemy obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń