poniedziałek, 16 lutego 2015

Dzbanek filtrujący wodę Dafi Astra Unimax

Dzisiaj mała przerwa od szału zakupów i kosmetyków. Przyszedł czas na post niekosmetyczny :) przed Wami kilka słów o dzbanku filtrującym wodę firmy Dafi, model Astra Unimax. Wody piję naprawdę dużo, więc stwierdziłam, że taki dzbanek to dla mnie coś idealnego.
Od razu się przyznam, że przez bardzo długi czas broniłam się przed tymi dzbankami. Stały się one bardzo popularne. Czytałam o nich na innych blogach, ale ciągle miałam pewne zastrzeżenia i wątpliwości. Jednak zaczęłam przeglądać informacje na temat filtracji wody na stronie producenta. I moje wszelkie uwagi zostały wyjaśnione, a w domu pojawił się śliczny, malinowy dzbanek :)


Najbardziej nurtowała mnie sprawa dotycząca minerałów w przefiltrowanej wodzie, a mianowicie tego czy są one usuwane. Zaznaczę tu, że woda kompletnie czysta i pozbawiona tych związków jest dla człowieka bardzo niebezpieczna! Oto co znalazłam na stronie Dafi:
Podczas procesu filtracji woda kranowa oczyszczana jest z substancji pogarszających jej zapach, smak oraz barwę. Usuwany jest tylko nadmiar wodorowęglanu wapnia i magnezu odpowiedzialny za powstawanie kamienia kotłowego w procesie gotowania. Przefiltrowanej wody nie da się porównać z wodą destylowaną, która jest całkowicie zdemineralizowana i nie jest przeznaczona do picia.
To mnie zdecydowanie przekonało :) Jeżeli i Wy macie jakieś pytania lub coś Was nurtuję to odsyłam na stronę http://jakdwiekrople.pl

     Dzbanki filtrujące marki Dafi to funkcjonalne sprzęty kuchenny skutecznie poprawiające jakość wody kranowej. Tajemnica filtrów do wody tkwi w ich wnętrzu, w którym znajduje się mieszanka filtrująca: węgiel aktywny oraz żywica jonowymienna. Regularnie kontrolowane złoże usuwa zanieczyszczenia mogące znajdować się w wodzie kranowej. Filtry do wody to ekologiczny wybór, z powodzeniem eliminują zakup wody butelkowanej. Dzbanki filtrujące pozwalają uzyskać wodę idealną do zaspokajania pragnienia, parzenia kawy czy herbaty, gotowania, przyrządzania posiłków dla dzieci i niemowląt. Filtry do wody Dafi posiadają liczne atesty i są pod stałą kontrolą laboratoryjną. Pasują również do dzbanków filtrujących innych marek. 
A teraz przejdźmy do dzbanka... :)


Dzbanek Astra Unimax jest solidnie wykonany i wyposażony we wskaźnik LED, który pokazuje odpowiednimi kolorami kiedy należy przygotować się do wymiany filtra oraz kiedy należy go wymienić. Dla mnie jest to świetne ułatwienie! Jeden filtr wystarczy na przefiltrowanie do 200l wody! Należy wymieniać go raz w miesiącu. 


Bardzo spodobał mi się dzióbek dzbanka. Przez cały czas jest on zamknięty. Otwiera się jedynie wtedy, gdy wylewamy wodę. Uchyla się pod jej wpływem.  


Następnym świetnym rozwiązaniem jest uchylna klapka, przez którą wlewamy wodę do dzbanka. Dzięki temu nie trzeba za każdym razem zdejmować pokrywy. To jest naprawdę wygodne, ponieważ zakładanie klapki nie jest zbyt komfortowe. Trzeba ją ustawić idealnie równo bo w innym przypadku będziemy mieli problem z jej nałożeniem. Całe szczęście, że nie muszę tego robić za każdym razem ;) inaczej by mnie to denerwowało.
Minusikiem dzbanka jest to, że gdy mocno go przechylimy to ze swojego miejsca wyskakuje filtr. Ok, to bardzo mała wada. Należy po prostu o tym pamiętać :)


Przefiltrowaną wodę używam głównie do picia. W mojej miejscowości woda ma naprawdę dobrą jakość, ale mimo to widać różnicę po jej przefiltrowaniu. Nie ma osadu i jest smaczniejsza. Naprawdę się zdziwiłam, że smak może się zmienić :) Nauczyłam się także używać tej wody do parzenia herbaty i kawy. Czasami również do zup. Zaczęłam ją również wlewać do żelazka :)
Woda szybko przechodzi przez filtr, dlatego nie ma problemu, aby ją używać nawet w większych ilościach.

I na koniec skrócona charakterystyka dzbanka Dafi:
Pojemność całkowita: 3,0 l
Pojemność wody przefiltrowanej: 1,5 l
Filtr: Unimax
Wydajność filtra: ok. 150-200 l wody (w zależności od jej jakości)
Rodzaj wskaźnika wymiany filtra: LED sensor
Wlew: uchylna klapka

Podsumowując, jestem bardzo zadowolona, że stałam się posiadaczką dzbanka filtrującego Dafi! Jest wygodny w użyciu, poprawia smak i jakość wody, a przy okazji dba o inne naczynia ;-) I nie muszę pamiętać o kupnie kolejnej zgrzewki wody. Polecam wszystkim!

A jakie jest Wasze zdanie na temat dzbanków filtrujących? :) Macie lub zastanawiacie się nad zakupem?

47 komentarzy:

  1. Mam go, tyle że w innym kolorze i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od jakiegoś czasu mysle o zainstalowaniu filtra, ale to kosztowna sprawa i wiadomo... Bełchatowska woda ciagle mieszkańców zaskakuje - a to kolorem, a to zapachem;), najgorsze sa jednak komunikaty o bakterii coli - zazwyczaj nieco po czasie brr... Szkoda, ze taki dzbanek nie ma właściwości bakteriobójczych - kupiłabym chyba kilka. Tak czy owak wydaje mi sie fajnym rozwiązaniem i niewątpliwie sie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przemówil do mnie Omega Unimax 4,0 L LED Sensor z 3 wkładami Dafi Unimax-seledynowy. No kolor średni ale mam to w pięcie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za tą recenzję! Poważnie zastanawiamy się nad kupnem takiego filtra.
    My kupujemy co drugi dzień mineralną wodę w dużych butelkach 5l. Jesteśmy ciekawe jak taki dzbaneczek sprawdziłby się u nas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę na taki dzbanek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam już dwa dzbanki Dafi, jeden elektroniczny, drugi ledowy i oba bardzo lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam i również bardzo sobie chwalę ;-) buzka
    Poklikasz u mnie w linki

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/02/romwe-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam dzbanek Dafi atri classic i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam dzbanek Dafi i jestem na TAK :)) Twój ładnie się prezentuje :]

    OdpowiedzUsuń
  10. moja ciocia ma identyczny, też taki miałam, bardzo fajny gadżet :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam jakoś przekonania do takich filtrowanych dzbanków - ale interesuje mnie taki profesjonalny filtr montowany w kranie - podobno jest świetny. Chociaż czytałam ostatnio artykuł ze woda z kranu w niektórych miastach polski jest lepsza niż ta butelkowa (za wzór był podany Żywiec zdrój)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę i ja zakupić dzbanek, bo sama piję bardzo dużo wody. Niby kranówka jest zdatna do picia, ale ja w to wątpię i filtracja musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam identyczny dzbanek i go uwielbiam, filtruję już kilka miesięcy i szczerze mówiąc nie zauważyłam, aby kiedykolwiek filtr mi wyskoczył, a przecież też przechylam go na maxa . Ciekawe moze nie zwróciłam na to uwagi, albo teraz robią ciut inne dzbanki ;) Faktycznie kamień w czajniku się nie osadza, co mnie chyba najbardziej cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatna rzecz w kuchni, taki dzbanek filtrujący ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam, że te dzbanki są świetne, ale nie miałam okazji jeszcze wypróbować ; )

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj tak, smak wody może się różnić - niby tak podstawowa substancja, a jednak domieszki innych związków mają ogromny wpływ na walory smakowe... Ja kiedyś miałam wielką ochotę na taki dzbanek albo butelkę Bubble, ale w końcu nauczyłam się kupować wodę butelkowaną i na razie mi wystarcza. Niemniej, nie wykluczam inwestycji w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi świetnie. A ile kosztuje taki dzbanek i filtry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o ceny to odsyłam na stronę Dafi :) Filtry są od jutra w Kaufalndzie za chyba 8zł (napisali, że przecena z 15)

      Usuń
  18. Ja korzystam z Brity i potrafię odróżnić smak wody filtrowanej i niefiltrowanej, czyli jakaś różnica jednak jest.

    OdpowiedzUsuń
  19. ja mam zamiar taki zakupić :)
    świetny post, bardzo podoba mi się wygląd twojego bloga :)
    zapraszam do mnie, jeśli spodoba Ci się mój blog zaobserwuj, na pewno się odwdzięczę :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. mam inny dzbanek filtrujący i jestem z niego bardzo z niego zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Miałam to kupić już jakiś czas temu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurka, fajna sprawam przy ilości wody, którą dziennie wypijam na pewno opłacalna... muszę się przespać z tematem! (kolor <3) :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Zastanawiałam się kiedyś nad jego zakupem i chyba go wezmę na jakiejś promocji :D

    Zapraszam do siebie na dwa trwające konkursy :)
    http://feel-the-beauty-everywhere.blogspot.com/2015/01/konkurs.html
    http://feel-the-beauty-everywhere.blogspot.com/2015/02/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Mój brat jest posiadaczem takiego dzbanka. Muszę przyznać, że bardzo fajna i przydatna rzecz :)
    Pozdrawiam,
    Zapraszam do siebie :)
    www.karo-beauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ostatnio właśnie myślałam nad zakupem takiego dzbanka ...

    OdpowiedzUsuń
  26. powinnam takiego używać ;)

    iluminacjekonwersacje@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest świetny ! Musze mieć taki dzbanek

    http://krainakobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. nikt nie zwrócił mojej uwagi na takie dzbanki i na potrzebę filtrowania wody. Do dziś, do teraz :) dzięki przemyślę poważnie ten zakup :)

    OdpowiedzUsuń
  29. myślę na zakupem, prezentuje się świetnie! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja korzystam z dzbanka od 3 lat. Kiedy zobaczyłam na zdjęciu Twój nowiutki, to uzmysłowiłam sobie, jak mój jest już zniszczony. Tak, tak, zniszczony. Plastik po wielu miesiącach użytkowania naprawdę wygląda nieciekawie: porysowany, lekko odbarwiony, trochę się zakamienił miejscami.

    OdpowiedzUsuń
  31. mam taki sam dzbanek w takim samym kolorze ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja nie mam, ale jakiś czas temu było o nich głośno :))

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie mam takiego dzbanka ale przydałby się.
    MÓJ BLOG - KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja mam starą wersję dafiego, bez żadnych ledów itp. Wody używam głównie do gotowania. Nie lubię jej pić, poza tym... moim zdaniem taka woda jest mało wartościowa, wolę wybrać sobie w sklepie wodę z odpowiednią ilością minerałów - taka od razu też smakuje lepiej...

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam dzbanek filtrujący Dafi z tym filtrem Unimax. doskonale radzi sobie z twardą wodą.

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam podobny dzbanek Dafi ;-) ale częściej używam go latem.

    Pozdrawiam
    Ps. obserwuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. ja am brite i uważam te dzbanki za genialne rozwiązanie;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam dokładnie taki sam dzbanek i sprawdza się doskonale, więc polecam:)

    OdpowiedzUsuń