poniedziałek, 4 maja 2015

Majówka

Majówka w tym roku mimo, że krótka, była bardzo intensywna! A dziś krótka relacja.
Razem z chłopakiem oraz naszymi znajomymi wybraliśmy się do Lądka-Zdrój. Miasteczko bardzo urokliwe i sympatyczne, ale bardzo szybkie do zwiedzania. Z tego względu zdecydowaliśmy się również na odwiedzenie okolicznych miejscowości. 


Jeżeli kiedyś będziecie mieli okazję odwiedzić te rejony to z czystym sumieniem mogę polecić Wam Kłodzko. Punktem obowiązkowym jest zwiedzenie Twierdzy wraz z podziemiami. Niezapomniane wrażenia oraz widoki gwarantowane! :) Poza tym możecie przejść trasę korytarzami ciągnącymi się pod miastem.
Po takich atrakcjach przydałoby się coś zjeść... długo szukaliśmy odpowiedniego lokalu. Wszędzie było bardzo dużo turystów. W końcu trafiliśmy na pizzerię MeGusta, która serwuje także dania obiadowe. Polecam! Jedzenie bardzo dobre, porcje olbrzymie, a przy okazji bardzo przystępne cenowo.

Kolejny dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie Skalnego Miasta w Czechach. Była to wycieczka organizowana przez jedno z biur podróży w Lądku.


Powstawanie miasta skalnego jest efektem erozji terenu, charakterystycznej zwłaszcza dla skał osadowych, głownie piaskowców. Powierzchnia "miasta" to ok. 1800 ha. Trasa zwiedzania mierzy 6 km i można ją pokonać w ciągu 2-3 godzin.
Widoki zapierają dech w piersiach! Co krok można podziwiać przeróżne formy skalne o wszelkich kształtach. Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć Parę Kochanków. Widzicie to? :)


Po przejściu całej trasy mieliśmy czas na obiad. Zdecydowaliśmy się na jedno z typowych dań czeskich - Smażony ser, który podawany jest z frytkami i sosem tatarskim. Niby takie proste, a jednocześnie tak pyszne! Muszę kiedyś sama spróbować go zrobić. Do tego oczywiście czeskie piwo ;-)
Jeszcze przed powrotem do Polski mieliśmy okazję wydać pozostałe korony w małym sklepiku z alkoholem i słodyczami. Kupiłam kilka piw, a także bardzo popularną czekoladę Studencką.
Wycieczka była magiczna! Żałuję jedynie, że nie miałam okazji wstąpić do sławnych drogerii DM. Mam jednak nadzieję, że kiedyś to nadrobię ;-)


Ostatniego dnia wybraliśmy się na Czarną Górę, na którą wjeżdżało się wyciągiem narciarskim. Podczas takiej przejażdżki można było się zrelaksować. Cisza lasu i piękne widoki bardzo w tym pomagały. Na górze czekały na nas niesamowite krajobrazy :) 
Całe szczęście pogoda nam dopisywała. Jedynie pierwszy dzień zakończył się deszczem.


Mimo, że nie dane mi było odwiedzić drogerii DM to i tak zdecydowałam się na skromne, kosmetyczne zakupy w Lądku. Wybrałam nawilżający krem do twarzy z biosiarką i kwasem hialuronowym oraz naturalne mydło z zieloną herbatą. Można je zakupić w budynku Pijalni. Po krem sięgnę chyba już teraz. Mydło będzie musiało poczekać aż trochę pozbędę się  innych zapasów. Na szczęście oba produkty mają datę ważności do 2017 roku :) Ciekawa jestem ich uzdrowiskowego działania ;-)

A jak minęła Wasza majówka?  

42 komentarze:

  1. Piękne widoczki i świetne produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, jakie piękne miejsce ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miasteczko :) Musiałabym się kiedyś wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tym miastem zawsze będzie mi się kojarzyć tekst z "Misia": "Nie ma takiego miasta Londyn. Jest Lądek. Lądek Zdrój" :)
    Widoki są rzeczywiście przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale ślicznie, ja swoją majówkę spędziłam nad morzem i bardzo wypoczęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widok Skalnego Miasta jest cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czechy są świetne :) Też byłam i pewnie będę nie raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne widoki :) U mnie była rodzinka i spędziliśmy ten czas przy grilowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że majówka Ci się udała :) U mnie były grille i wybrałam się na dyskotekę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miasteczko, mam nadzieję że kiedyś je odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia , nie byłam tam ale widoki zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie, że Majówka się udał. Ekstra zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę. Ja miałam Majówkę w domu... chora :-(

    OdpowiedzUsuń
  14. druga fotka bardzo ladna. Ja bylam w domu, ale mieszkam nad morzem, wiec bylo pieknie i pogoda dopisala :) na moim blogu rozpoczal sie konkurs, w ktorym do wygrania jest najnowsza ksizka Ewy Chodakowskiej, zapraszam do udzialu. Pozdrawiam http://kingaemigrantka.blogspot.de/2015/05/konkurs-do-wygrania-uniwersalny-trening.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdrościmy takiego wypadu :) Nasza majówka była bardzo intensywna pod względem nauki i przygotowań do obrony :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia :)
    moja majówka natomiast zleciała w pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie! Ale zazdroszczę, my niestety zostaliśmy w domu, pogoda i zdrowie nie dopisało, a szkoda bo mieliśmy rocznicę ślubu :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja majoweczke przechorowalam ale skalne miasto miałam okazje kiedyś odwiedzić. Bardzo mi sie podobało.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajna wyprawa :) W Kłodzku byłam kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak bardzo zazdraszczam majóweczki w tamtych rejonach... :) Fajnie, że napisałaś kilka ciekawostek.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zdjęcia, na takie fotografie natury mogłabym patrzeć i patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne miejsce ;) uwielbiam takie widoki ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne zdjęcia ;) Fajnie że majówka była udana ;) ja niestety w sobotę byłam w pracy, w niedzielę zaś byłam na komunii mojej chrześnicy, więc na żadne wypady nie było czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepięknie :) Skalne miasto cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Krem do twarzy bardzo mnie zaintrygował;)

    OdpowiedzUsuń
  26. wow jaka czysta woda.... wycieczki pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie majówka zleciała sama nie wiem kiedy...

      Usuń
  27. Wspaniałe krajobrazy! Ja akurat z chłopakiem ruszyłam nad moje ukochane polskie morze. Nareszcie wypoczęłam! Choć teraz zmotywować się do pracy jest mi ciężej niż zwykle ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne zdjęcia zrobiłaś. Fajnie, że mogłaś odpocząć :) również jestem ciekawa działania tych produktów, które udało Ci się zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Drugie zdjęcie jest super, nie wiedziałam o istnieniu takiego miejsca, muszę więcej poczytać, bo mnie zainspirowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  30. drugie zdjecie to mistrzostwo! !!musze tam byc :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Byłam w twierdzy w Kłodzku. Tunele są niesamowite. Wycieczka udała się świetnie. Piękne widoki.

    OdpowiedzUsuń
  32. Byłam w Skalnym Mieście w maju rok temu. Pogoda nie dopisała, ale klimat miejsca niesamowity. I jeszcze to cudne jeziorko. Bajkowy klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  33. jak ladnie! to jeziorko jest przepiekne !:)

    OdpowiedzUsuń
  34. świetna wycieczka...zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń