niedziela, 10 stycznia 2016

Maść ochronna z witaminą A

Maść ochronna z witaminą A jest jednym z produktów, które kupiłam zachęcona opiniami w blogosferze. Pewnie wiele z Was ją zna lub przynajmniej o niej słyszało. U mnie gości po raz pierwszy i jestem pewna, że nie ostatni :)

Maść ochronna z witaminą A

Produkt ma postać maści ochronnej przeznaczonej do stosowania zewnętrznego. Działa na bazie witaminy A, która stanowi bardzo ważny składnik, niezbędny dla właściwego funkcjonowania błon śluzowych i skóry. Dzięki niej maści wykazuje właściwości silnie regenerujące i osłaniające. Przyśpiesza gojenie się ran, ogranicza rogowacenie naskórka i działa łagodząco na stany zapalne skóry. Maść doskonale zabezpiecza przed działaniem czynników zewnętrznych (np. detergentów, wiatru, mrozu).

Skład:
Petrolatum, Aqua, Cetearyl Alcohol, Sorbitan Sesquioleate, Phenoxyethanol (and) Ethylhexylglycerin, Citrus Limonum Oil, Retinyl Palmitate, D-Limonene, Citral

Maść kupiłam już jakiś czas temu, ale postanowiłam zacząć jej używać zimą. Na taką pogodę jak mamy teraz, czyli wiatr i mróz jest prawdziwym niezbędnikiem! 
Produkt znajduje się w metalowej, zakręcanej tubce. Ma pojemność 25g. Jej wydajność zależy od tego do czego ją używamy. A zastosowań ma mnóstwo! Maść jest gęsta i treściwa. Pachnie cytrusowo, może delikatnie chemicznie, ale zdecydowanie nie jest to zapach, który może przeszkadzać. Jest bardzo tłusta. Pod wpływem ciepła dłoni lekko się rozpuszcza i łatwo rozprowadza na skórze.

Od wiatru i mrozu moje dłonie są bardzo przesuszone. Ta maść cudownie sobie z tym radzi! Najczęściej stosuje ją właśnie na skórę rąk. Pomagam im się zregenerować oraz dba o skórki wokół paznokci. Niestety produkt pozostawia bardzo tłustą warstwę, która długo się wchłania, ale nie czepiajmy się... to w końcu maść. Używam jej również na łokcie, kolana oraz stopy. Tutaj również spisuje się rewelacyjnie! Doskonale nawilża i natłuszcza. Od czasu do czasu nakładam ją na twarz, jednak trochę boję się zapychania. Póki co nic takiego się nie stało, ale lepiej być ostrożnym ;-) Maść bardzo dobrze sprawdza się nałożona także na usta. Jak obiecuje producent może pomagać przy gojeniu się drobnych ranek, ale akurat ciężko jest mi to ocenić. Wiele dziewczyn pisze, że maść pomaga, gdy mamy zajady i zmiany potrądzikowe. Wiem, że niektórzy stosują ją jako krem pod oczy. Sama smaruję maścią te okolice, gdy używam jej do twarzy. Sądzę, że produkt sprawdzi się idealnie podczas kataru, gdy mamy podrażniony nos.
Mówiąc krótko maść z witaminą A będzie rewelacyjnym rozwiązaniem, gdy potrzebujemy mocnego nawilżenia! Jednak ze względu na to, że jest tłusta i powoduje świecenie, radzę stosować ją na noc lub kiedy nie musimy wychodzić z domu.
Za swoją tubkę zapłaciłam 3,29zł! Ostatnio sprawdzałam jej cenę w jednej z aptek i była jeszcze tańsza - 2,80zł :) Jest to produkt o bardzo szerokim i dobrym działaniu oraz niskiej cenie. Po prostu trzeba ją mieć! Szczególnie o tej porze roku :)

Znacie? Stosujecie? 

40 komentarzy:

  1. Potwierdzam pomoc przy gojeniu się drobnych ranek.
    Sama miałam swego czasu problem z mocno przesuszonymi dłońmi zimą - co roku mocno reagują na zimno, ale wtedy były w na prawdę okropnym stanie - suche, spękane, pełno drobnych ran, zaczerwienione i piekące.
    O maści z wit. A też przeczytałam na jakimś blogu i pobiegłam do apteki. Stosowałam kurację na noc - maść połączona z kremem do rąk (bezzapachowym, głównie po to, aby było mniej tłusto)i zakładałam na to rękawiczki. Już po pierwszym tygodniu widać było zdecydowaną różnicę w wyglądzie dłoni, nie piekły, nie swędziały, maść zdecydowanie pomogła je nawilżyć i zagoić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze taka tubka jest w mojej kosmetyczce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Używam go chyba do wszystkiego :-) jest bardzo dobry :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czegoś takiego poszukiwałam !
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. stosowałam kiedyś maść jak byłam dzieckiem, później jakoś o niej zapomniałam i chyba muszę kupić ją znowu ;-) to przydatny produkt.

    OdpowiedzUsuń
  6. Często stosowałam taką maść na mrozy. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zchęcią bym wypróbowała na zajady i na zmiany potrądzikowe :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze mam w domu opakowanie takiej maści :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie widziałam owej maści, ale przy okazji jak będe w PL chętnie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że takie tanie i zwykłe cudeńko ma takie działanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. maść z wit A to u mnie niezbędnik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Będę musiała kupić. Taka uniwersalna i tania :) do skórek wokół paznokci się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tą maść zawsze mam ją w domu !;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cena zawrotna, a mi by się teraz przydała na popękane usta ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też bardzo lubimy tą maść :) Ale w sumie ostatnio o niej zapomniałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja obecnie jestem na etapie używania TORMENTIOLU niestety...

    OdpowiedzUsuń
  17. może być dobrą ochroną na naskórek wokół paznokci

    OdpowiedzUsuń
  18. O może się przydać, poszukam jej w aptece

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszam do wzięcia udziału w moim konkursie: *KLIK*. Do zgarnięcia są trzy nagrody, a zadanie konkursowe jest bardzo proste! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam w tym roku ją kupić, ale ostatnio jak zamawiałam w aptece to nie było tej którą miałam upatrzoną i zakup się odwlekł, a szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Miałam podobną i byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajna :)
    Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Musze sobie znów kupić, dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam tę maść jest rewelacyjna;)

    OdpowiedzUsuń
  25. chyba sobie kupię, bo wcześniej go nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tania i niezastąpiona w kryzysowych sytuacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę kiedyś wypróbować, bo przyznam, że o nie spotkałam się jeszcze z taką maścią

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiem ile jej tubek już w życiu zużyłam :) zimą najczęściej stosuję ją na usta, które niestety lubią się szybko wysuszać. Jest niezastąpiona :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo, bardzo lubię :) ma mnóstwo zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  30. znam, jest świetna. zwłaszcza przy tej pogodzie

    OdpowiedzUsuń
  31. Chyba za mało czytam blogów, bo nigdy wczeszniej o niej nie słyszałam :) Patrząc na komentarze, muszę zwrócić uwagę na ten produkt :)

    OdpowiedzUsuń