wtorek, 10 maja 2016

Majówka 2016

Tegoroczny długi weekend majowy spędziliśmy w Szczawnicy - mieście uzdrowiskowym w województwie małopolskim. Na moim Instagramie mogliście zobaczyć zdjęcia z tego wyjazdu, a dziś chciałabym napisać kilka słów na temat samego pobytu.

Pogoda bardzo nam dopisywała :) Na szczęście początkowe, dość kiepskie prognozy nie sprawdziły się. Dzięki sprzyjającej aurze mieliśmy szansę odwiedzenia wielu ciekawych miejsc w tym regionie.

Pierwszy dzień przeznaczyliśmy na poznanie Szczawnicy. Na początek spacer po pełnym uroku Parku Dolnym i Promenadzie, a następnie chwila odpoczynku w Pijalni Wód Mineralnych, która znajduje się na Planu Dietla.
Majówka

Kolejny dzień przeznaczyliśmy na wyprawę w góry :) Naszym celem była Sokolica (747 m), na którą prowadzą dwie drogi - łagodniejsze podejście od strony Krościenka oraz bardziej strome ze Szczawnicy. Zdecydowaliśmy się na drugą opcję :) Przed dotarciem do podnóży góry czeka nas spacer Drogą Pienińską, a następnie przeprawa łódką na drugi brzeg Dunajca. Aby dotrzeć na sam szczyt Sokolicy musimy zapłacić kilka złotych, ale zdecydowanie warto! Tam czeka na nas najsławniejsza w Polsce sosna i widoki, które zapierają dech w piersi! 

Majówka

Wieczór przeznaczyliśmy na Wąwóz Homole. Kolejne niesamowite miejsce, które trzeba zobaczyć. Trasa nie jest wymagająca. Idąc wzdłuż potoku możemy cieszyć się pięknymi widokami i pięknem przyrody.

Kolejnym punktem obowiązkowym będąc w Szczawnicy lub okolicach jest 18 kilometrowy Spływ Przełomem Dunajca. Ponad 2 godziny na łodzi, ciesząc oko widokami i słuchając opowieści flisaków. Zdecydowanie później jest co wspominać :)

Majówka

Ostatni dzień majówki przeznaczyliśmy na wycieczkę do dwóch zamków - w Czorsztynie i Niedzicy. W tym przypadku polecam skorzystać z ofert lokalnych biur podróży. Zapewnią dojazd oraz usługi przewodnika. Między zamkami możemy przemieścić się za pomocą gondoli, która przetransportuje nas przez Jezioro Czorsztyńskie. 

Majówka

Będąc w Szczawnicy polecam wstąpić na obiad do Jakubówki. Smaczne jedzenie w dobrej cenie :) Jeśli macie więcej siły to warto przejść się na wyborne żeberka w Zajeździe Czarda Szczawnica - Sewerynówka. A obok lokalu można podziwiać śliczny wodospad. 

32 komentarze:

  1. Byłam tam rok temu i bardzo mi się podobała wycieczka zresztą lubię spacerować i zwiedzać takie miejsca:) ale nie pamiętam gdzie byliśmy na obiedzie :) jeśli już ktoś tam jedzie to dobrze jechać tam z samego rana do wieczora :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne widoki, jeszcze tam nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki. Też chciałbym coś pozwiedzać :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tam pięknie ;) aż chce się tam być ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też byłam na majówce w tych dwóch zamkach :) może się tam gdzieś mijałyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę :) możliwe! Kto wie... ;)

      Usuń
  6. Przepiękne widoczki, na pewno dobrze wypoczęłaś i pozwiedzałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wypad i piękne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Marzy mi się jakiś wyjazd...

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna wycieczka. Góry i zamki to coś,co mogłabym zwiedzać na okrągło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale świetnie :) Dawno tam nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie majówka zleciała tak szybko, że nim się obejrzałam (i wyspałam), to już jej nie było :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam na wakacjach i rzeczywiście świetne miejsce i okolica piękna :D Chociaż przyznam że odrobinkę bardziej moje serce skradła Krynica którą odwiedziłam rok wcześniej :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Podglądam Cie na insta :-) Szczawnica jest piękna i ja często do niej wracam z wielką chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pojechałabym w góry... tak pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pojechałabym w góry... tak pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne widoki i piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam Szczawnicę, kojarzy mi się z moim dzieciństwem kiedy przyjeżdżałam tam na wakacje. kiedyś niemal każdy stary dom miał szyld, że jest to dom pod czymś, kiedy byłam tam kilka lat temu było ich już o wiele mniej. ciekawe czy wam udało się wypatrzyć jakieś szyldy, które jeszcze się uchowały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było kilka, ale baaardzo mało...

      Usuń
  18. Miałaś wspaniałą majówkę : )

    OdpowiedzUsuń
  19. Nawet nie wiesz ile osób Ci zazdrości (łącznie z nami xD) :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne miejsce, ja majówkę niestety spędziłam w łóżku z grypą

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne WIDOKI :) Widzę,że pogoda zdecydowanie dopisała :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne widoki, tylko pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  23. ale miło popatrzeć na miejsca, które się kiedyś odwiedziło. :) zamek w Niedzicy podziwiałam jako dziecko, więc niewiele pamiętam, ale Dunajcem płynęłam bodajże 2 lata temu i nawet przez moment mogłam "nawigować" tratwą w kapeluszu juhasa. :)

    OdpowiedzUsuń