poniedziałek, 12 września 2016

Biotanic - Olej arganowy

Olejki w pielęgnacji wykorzystywane są od bardzo dawna. Niestety nie zawsze pamiętamy ile dobrego potrafią zdziałać, a czasami ich po prostu nie doceniamy. Mam wrażenie, że produkty tego typu od kilku lat przeżywają swój renesans. Wiele firm wprowadziło na rynek różnego typu olejki, a jednym z najpopularniejszych jest olejek arganowy.

Biotanic - Olej arganowy

Czysty, tłoczony na zimno olej arganowy pozyskiwany jest z owoców rzadkiego drzewa (arganii żelaznej), rosnącego tylko w najczystszych rejonach Maroka! Wysoko skoncentrowany olej zawiera prawie 100 aktywnych składników o działaniu nawilżającym, regenerującym i ochronnym – m.in. niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), izoflawony, skwalan, witaminy E i F oraz wiele innych aktywnych biologicznie składników. O niezwykłych właściwościach oleju może świadczyć fakt, że aby pozyskać jeden litr tego cennego surowca, trzeba zużyć aż 30kg owoców!

     Olejek z Biotanic to szklana buteleczka o pojemnośći 50ml. Aplikacja jest banalnie prosta, ponieważ używamy tu pipetki. Bez problemu możemy kontrolować ilość olejku.
Produkt ma żółty kolor, w końcu to złoto Maroka! 
        Jest to produkt o bardzo szerokim wachlarzu zastosowań. Mówi o tym producent, ale pokrywa się to również z moim doświadczeniem. 

Olej arganowy ma szerokie działanie pielęgnacyjne, a nawet lecznicze. Doskonale sprawdza się w przypadku:
cery suchej – głęboko nawilża, dzięki zawartości cennych kwasów tłuszczowych omega, regeneruje naturalne bariery skóry ograniczające ucieczkę wody, zmiękcza, wygładza i uelastycznia skórę,
cery dojrzałej – chroni skórę przed szkodliwymi czynnikami środowiskowymi, redukuje istniejące zmarszczki i zapobiega powstawaniu nowych , zawiera duże ilości witaminy E, nazywanej również witaminą młodości,
cery wrażliwej, alergicznej – olej arganowy ma sine działanie łagodzące podrażnienia, antyalergiczne i przeciwzapalne,
cery trądzikowej, mieszanej i tłustej – dzięki uzupełnieniu naturalnych barier zatrzymujących wodę w naskórku, kosmetyk ogranicza pracę nadmiernie aktywnych gruczołów łojowych, zmniejsza ilość zaskórników, zmian zapalnych i błyszczenie skóry twarzy,
skóry uszkodzonej – np. w wyniku poparzeń słonecznych – olej arganowy przyspiesza podziały komórek, usprawniając tym samym proces gojenia, ogranicza stan zapalny.

Mam cerę mieszaną i początkowo obawiałam się jak olejek może zadziałać. Na szczęście mnie nie zapchał, a skóra była rewelacyjnie nawilżona. Nie wiem jaki jest czas jego wchłaniania, ponieważ zazwyczaj olejek aplikowałam na noc. Niestety nie zauważyłam, żeby ograniczał wydzielanie sebum. W sumie na to nawet nie liczyłam...
Sprawdza się u mnie również podczas demakijażu. Po użyciu płynu micelarnego, resztki podkładu zmywam olejkiem. Wykonuje przy tym delikatny masaż twarzy. Produkt super radzi sobie z pozostałością makijażu. Na koniec sięgam po żel do twarzy i gotowe! 

Biotanic - Olej arganowy

Nie tylko do twarzy!
Olej arganowy doskonale sprawdza się w codziennej pielęgnacji skóry ciała, a także włosów i paznokci:
- ciało – kosmetyk wygładza, ujędrnia i napina skórę, pomaga walczyć z rozstępami i cellulitem,
- włosy – wzmacnia włosy i przywraca im naturalny blask, ogranicza łamliwość i rozdwajanie się końcówek,
- paznokcie – sprawia, że paznokcie są zdrowe i mniej łamliwe, szybciej rosną, a skórki nie zadzierają się!

Prawda! Jak już wspomniałam olejek ma bardzo szerokie zastosowanie. Sama to wypróbowałam. Nakładałam go na twarz, jak również na włosy i dłonie.

Paznokcie: nanieść olej bezpośrednio na paznokcie lub moczyć je w oleju wymieszanym z sokiem cytrynowym. U mnie sprawdza się opcja pierwsza. Nakładam po kropli olejku na każdy paznokieć i delikatnie wmasowuje go również w skórki. Czasami produkt rozprowadzałam na całych dłoniach, aby je bardziej nawilżyć.

Włosy: wetrzeć we włosy, a następnie okryć głowę ręcznikiem lub czepkiem. Po godzinie zmyć szamponem. Olej można również stosować na zniszczone końcówki włosów. U mnie wygląda to troszkę inaczej. Stosuje dosłownie kilka kropel na umyte, ale już suche włosy. Chcę je wygładzić i trochę ujarzmić. Jeśli nie przesadzimy z ilością produktu to nie ma obawy, że włosy będą za bardzo obciążone czy też tłuste.

Skóra: niewielką ilość oleju wmasować w obszary wymagające regeneracji. Stosować przynajmniej raz dziennie. To chyba jedyne czego nie próbowałam. 

Na koniec jeszcze jedna informacja od producenta
Doskonała ochrona!
Dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy olej arganowy najeży do najskuteczniejszych kosmetyków o działaniu ochronnym! Codzienne stosowanie kosmetyku chroni skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, które powstają na skutek działania promieni słonecznych, zanieczyszczeń i niezdrowego trybu życia.

Jak widzicie jest to produkt naprawdę wszechstronny. Myślę, że może się przydać w każdej kosmetyczce. Na uwagę zasługuje również fakt, że jest to w 100% olej naturalny i nie zawiera konserwantów. Jak dla mnie super sprawa. 

Dajcie znać jak wygląda Wasza przygoda z olejkami :) Do czego używacie i jakie polecacie? 

17 komentarzy:

  1. Really interesting post...thx for sharing! xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie stosowałam jeszcze "czystego" olejku arganowego. Lubię produkty do włosów z jego dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam marki, musze się jej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio zamowiłam czysty olejek arganowy w ramach jesiennej pielęgnacji ;) uwielbiam go :)


    zapraszam do mnie na małe rozdanie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście ostatnio nastąpił szał na oleje z czego bardzo się cieszę :) Czystego oleju arganowego jeszcze nie miałam okazji używać ale za jakiś czas z pewnością to się zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie uniwersalne produkty, jednak olej arganowy w czystej postaci nie służy moim włosom :) Pewnie wykorzystałabym go do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie jednak najwięcej olei ląduje na włosach, kilka na twarzy (ale nie za często), a kokosowy to również na całym ciele podczas pilingu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie stosowałam czystego oleju arganowego, jedynie jako składnik kosmetyków. Muszę się w końcu zdecydować i wypróbować go ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazwyczaj taki olejek używam do włosów, ale czasami się zdarza że użyję do maseczek :) lub pod krem ale nie tylko arganowy, najbardziej jednak lubię olejek z Avokado. Z tej firmy nie miałam ale ogółem olejki najczęściej używam z Nacomi
    Kochana mam prośbę zagłosujesz na mnie? Walczę o główną nagrodę :) i brakuje mi trochę głosów aby wyjść na prowadzenie :) z góry dziękuję, podaję ci link bezpośredni do mojego wpisu i proszę o kliknięcie w różowy kwadracik z napisem głosuj :)
    http://thebodyshopclub.pl/konkurs-zostan-testerka?rhash=0e7fccc28777ae229326190bcb609d56

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam olejki, najczęściej używam do twarzy i ciała :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam okazji jeszcze go używać :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Osobiście nie używam tego typu produktów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja cera nie lubi się z arganem. Z reszta nie tylko cera, włosy też nie. Wiec produkt niestety nie dla mnie:(

    OdpowiedzUsuń
  14. olej arganowy używam czasami na twarz, sprawdza mi się :)

    OdpowiedzUsuń